Tabung

13 January 2013

Stroller and Carrier Baby Sayang

Assalamualaikum...

Selamat pagi dh hala ke thari..hehehe..

Aku masih menanti emel drp pihak Nuff berhubung Hadiah Yang Blogger Ceeramoon tu buat..Korg yg menang, dh terima ke emel tersebut? Nape aku masih lom terima ye? hehe..Ke mmg dia lom anto emel lagi? ahaks.. Teruja btl aku kn, nak adiah..alahai..sape xnak adiah free betul ke idok?? hahahaha..

Sebenarnya aku nak cete pasal barang baby aku rini..Rasanya semua benda aku dh sedia kot untuk baby sulong yg tersyg nih.Tp xtahu la kalo ad gak yg tertinggal..Sebab jenis aku, mmg x suke buat list..haha. sebab aku tahu kalo aku buat pon, bukan aku guna..len yg ditulis, len yg aku beli..So aku lebih suke buat benda tanpa merancang terlebih awal...hehehe..Ada tak spesis yg sm pangai cm aku ni? ekekeke.

Kalo korang nak tahu, ujg minggu lepas..Sabtu dan Ahad mmg bukan waktu aku duk kat umh, kemas umah..Umah aku tu dh mcm hape da..penuh habuk..tak berkemas bagai.hahaha..Makin nk smpi masa utk deliver, aku makin jaid pemalas nak kemas umah.huhu.....mata memang sakit tgk sepah2 tu, tapi tahap mls aku lagi kuat ..hihihi....cmne ye nak buat...huhu....adess..dh melalut plak,len nak cete,len yg aku tulis.hahaha..

Sebenarnya Sabtu lepas, aku n incik hubby ke Jusco Equine, Sri Kembangan..Nak cari stroller n carrier baby..Sebab mlm sebelum tu kami dh servey kat web harga2 benda alah tu..Memang kami cri yg plg murah la kn.hehe...Save bajet weiii...Ada 3,4pilihan yg kami dh mark...Pegi kt Jusco tu tgk2, x byk choice plak.Pastu x lawa pada pandangan mata aku..hehe...Last2 kami decide nak g ke Cheras plak..Mujur la pakcik hubby join jgk time tu..Dia tahu ckit jln nak g sn...So kami konvoi ngn dia..p cari kedai yang aku dan incik hubby cari mlm sblm tu.Nak tahu, sampai pukul 3.00 pagi tau kami duk search benda alah ni.hehehe. incik hubby la yang excited,aku biasa2 jekk :-)

Memang agak susah gk la nk cri kedai tu.Kalo tnpa bantuan pakcik hubby, ak xtahu kami mampu smpi tak kat kedai tu.hehehe...Kat Taman Mahkota Cheras...Nama kedai tu Axeana..korang penah pegi tak? Kat ctu mmg dia jual brg2 baby je...papan iklan dia kaler Pink, mmg comey je hehehe....Masuk je kdi tu dh rmbg mata nak plh stroller yg mane..Tp sbnrnya ak n hubby dh tulis kod siap2..sbb dh amik dlm web dia kan mlm sblm tu..Kami ada 2 pilihan..1 xde stok, kne order..Yang 1 lagi ada stok, kaler Hijau lagi...cume mslhnya dia xde display...susah la kami nak tgk kan..sesuai ke tak...

Tp dia tunjuk gak la cmne rupa stroller tu..aku berkenan kat kaler dia je.hehehe..Then stroller tu pon boleh ubah kebelakang n depan.MMg ak cri yg jenis cmtu..Ak xnak yg jenis kena tolak je..Muka bby pndg depan je..Korg phm x cmne maksud aku..SO tanpa lengah, aku plh jelh yg tu...So carrier kne cri asing la jwbnye.huhu..Risik2, ad lah carrier yg murah, tapi kecik ckit la..Pk punye pk..hmm..mmg nak amik je..Tetibe, jeng jeng jeng....hehehe..


Pakcik hubby, murah hati plak.dia nak byrkan harga stroller baby tu,,katanya adiah drp dia..ahaks.. Rezeki btl..Mmg x sangka pn dia nk belanja...Rasa hepi sgt..Ada uncle baik hati cmtu.hehe..Kalo tahu awal2, plh yg mahal..wakakaka..jahat je kn..So, ble dh stroller org len byrkan, incik hubby amik keputusan nk plh carrier yg mahal n besar ckit dri plhn yg 1st tu...So risik2, dpt la...walau aku x bape berkenan, tp yg tu je yg ad dlm bajet kami.hehe..lagi pon dia besar ckit drp yg 1st tu, so kami amik jelh...Stroller Jenama MY DEAR n carrier ALDO kot, lupe da aku ... Jenama x mahal pon..hehehe..ckup lah asalkan ad kn..boleh bwk baby g mane2 nanti ahaks..hubby aku x sabar je nak men tolak2 baby dlm stroller tu hahaha.lucu je... Excited dia lebih drp excited aku....kihkih...mentang2 bakal dapat baby BOY..hehehe...aku hepi tgk dia hepi... :-)

Cuma skrg ni yg masih belom aku beli breast pump n set bersalin je...Any suggestion??


1 comment:

RedRose said...

set bersalin yg biasa member kita guna...nona roguy. they claimed it work wonders. tapi kalau tgk with their physical bila naik keje mmg lah mantop.
dulu I guna pumper tollyjoy aje, tapi mmg lah sakit sebab manual kan. But lots of my frens guna medela. tapi mmg convenient. cuma harga tak boleh tahan. huuhuhu