Tabung

19 September 2013

Balik Kampung Lah Kita

Perancangan yg terlalu singkat..Baru malam tadi adik aku kol, tanya nak balik kampung tak..Gila...Balik ganu oiii..Perjalanan dlm 5jam lebih kalo dh cmpur benti byk tempat maybe boleh pegi ke 6,7jam..hehehe...

AKu pada mulanya xnak balik..Yelah, penat kot...Isnin nak terjah ke Kluang plak kan..Tp aku tanya husband ak then dia okey je..o aku gtau adik aku yg aku okey je kalo nak balik kg..tapi belah mlm r..sebab ak n husband memang xboleh da nak apply cuti atau mc..Ak maybe boleh tp husband aku memang terang2 dh x boleh..sebab isnin dan selasa dpn pon dia terpaksa amik MC gak.huhu...company bengong...tetibe nak bekukan cuti staff...byk btl alasan dorg setiap kali nak mohon AL...ape guna AL pon aku xtahu...dh bile org selalu MC tahu plak dorg marah, nak bagi warning..Dh nama laki aku asyik naik je..Aku plak yg rasa angin dengan comp dia tu, sebab tu ak berharap sgt husband ak dpt keje yg bakal dia intebiu ni nanti..nak suh blah drp comp yg bengong mcm skrg ni..huhuhu...

so malam ni bertolak lah ak pulang ke ganu..haih, barang2 lom kemas lagi..hehe..xpe, thari nanti terpaksa balik umah la..nak kne kemas umah sebelum kena tgl lama nanti..mau jugak 4,5hari kot...nak basuh baju, nak kemas dapor...byk keje nak kne buat ni...baju2 pon lom packing lagi..arghhh pampers anak dh nak habis, susu pon dh tinggal ckit..wah3...anak makin besar so keperluan pon makin bertambah ler..pampers kalo makin size besar, kuantiti makin ckit, tu masalahnya..Hahaha..sebab tu ak suka beli yg pampers korea..kuantiti 100pcs, murah pon murah tp kualiti dia sm je..pampers dia pon cntk sebab ad mcm2 corak..hehehe..tp skrg ni stok size ak nak, xde..so terpaksa beli pampers kat kedai...huhu..

Doakan perjalanan kami malam ni selamat yer..mak ayah lom tahu kami nak balik..adik aku tu suka buat surprise, siap pesan kat aku, jgn gtau kat sape2 nak balik ni.hehe.. Kami nak balik ni sebab nak tgk ayah aku, dh 3hari asenya operate apendiks..Kesian kat mak aku sbnrnya sbb dia sorg2 je yg jaga kat spital.Mak ak dh la ad sakit darah tinggi, kencing manis..Tdo xckup, jawabnya drh naik balik nanti..Ayh ak kalo sakit memang jenis manja, nak mak aku de sblh je...mlm2 mak aku xboleh nak tdo..kne gosok perut ayah aku je..cmne..huhuhu..sebab tu terpaksa amik keputusan ni balik kg tgk keadaan kedua2 nya cmne...lagipon dh lama xblik....dlm 4bulan lbih..hehehe..lama r tu kan?? ahaks..anak aku pon dh besar, dorg mesti rindu cucu bambam yg sorg ni..hehehe

4 comments:

ummiross said...

Salam Cik Cammy..terima kasih singgah blog ummi.

Bestnya balik kampung, hati-hati dijalanraya ye..
semoga dipermudahkan Allah SWT segala urusan.

NrlAidaHml said...

aduiyaii...pentanyaa..balik jauh tu..have a safe trip cammy n family..semoga selamat sampai ke destinasi ye..

Azim Aris said...

balik kg hohoho balik kg...

tumpang bace cni jom ke blog sy jgk ek,nk exchange bloglist ngan sy bgtau la :)

Tak Mungkin Benar

suria lekatlekit said...

tu la kan.. makin besar anak makin mahal pampers makin kurang pulak kuantiti. yg korea tu jenama apa yer?? ada jual kat pasaraya ke