Tabung

24 September 2013

Selesai sudah

Syukur dengan apa yang berlaku..Malam tadi aku smpi umah lebih kurang jam 11mlm..Perjalanan yg sangat memenatkan..Kesian Arfan..Dia x lena tido maybe lenguh2 badan agaknya..Yelah 4hari berturut2 tido dlm kete je..xleh nak tido selesa..Org tua pon penat, apetah lagi budak kecik kan?

Malam tadi setiap stgh jam mesti dia terjaga nangis2, cari puting susu..Isap2 kejap..dia tido, pastu dia terjaga lagi..adoii kesian tgk dia, mcm gelisah jer..Tp kadang2 aku ni naik geram jugak..Yelah kite ngantok kan dia plak tido kejap2 pahtu nangis..Tp mujur sabar aku tinggi lagi.Mujur masih boleh pikir dengan waras..

Korang tahu kan husband aku ad intebiu semalam, 24hb..Selesai dh semuanya..Memang agak ramai la org yg hadir..Normal dan OKU..Mujur memang dia dh bahagi siap2...kuota utk normal n OKU, so xdelah OKU terpaksa bersaing dgn org normal kan? Dan sape2 yg penah bace blog aku mesti tahu..husband ak kategori OKU...4tahu lepas dia eksident dan skrg terpaksa pakai tongkat.. sebab tulang peha belah kiri dh hancur, so kaki dia xboleh nak stand sndri..Ok abaikan...

Penemuduga laki aku, 2 2 lelaki..Laki aku cakap, ad sorg tu muka mcm bengis jer..buat2 garang kan..hehe..tp bila dh lama borak, dia okey jer..Yg aku lucu, laki ni boleh plak bila ditanya siapa MB Johor, dia blurr..hahaha..Dia dh la asal Johor, intebiu plak di Johor..bila tya bab MB, xthu siapa..waakkaka...Korg nak thu dia jwb ape??





"SAYA KURANG PASTI LA ENCIK, SEBAB DIA MB BARU"





Hahahaha, aku yg dengar bila dia cerita pon tergelak besar,ada plak buat alasan mcm tu..kiki..xtahu la penemuduga tu bg markah cmne..ahaks..Yelah sebab aku dh pesan, kalo xleh jwb jgn ckp tak tahu..jawab kurang pasti...mujur la dia ada akal jugak nak jwb mcm tu..xpelah...sekurangnya ada jugak jwpn kan...hehehehe..

Semoga adalah rezeki suami aku kat Kluang tu nanti..PJJ pon xpelah asalkan mencari rezeki yg halal dan lebih menjamin masa depan :-) Lepas je intebiu, husband ak ajak pegi umah ayah dia kat Senai, so ktorg pon pecut ke sn plak..Mkn thari kat ctu..Tunggu ayah dia balik keje ape semua..Then dlm 7pm ktorg gerak balik ke Putrajaya..

Laki aku ni pecut kete tu, ak rsa mcm melayang2 jer..mengucap je aku sepnjg jalan tu..risau weh..dh la smlm byk gila bas ngan lori, treler tuh..Kenderaan berat ni slamber badak je kalo nak masuk laluan kanan...Tgh2 laju dorg men masuk je..memang ak menjerit la kan...tlg jerit untuk kete lain pon ye jugak..hehehe...emosi lebey kan aku ni..Yelah kalo boleh xmo lah jadi pape..pegi cara elok, so pulang pon elok lah kan...

Dlm kul 9pm, dh smpi putrajaya...So cari mc laki aku plak..semalam terpaksa MC, dh comp dia susah sgt nak bg cuti kan...pegi klinik, last2 dapat 2hari MC..best r laki aku.rini dia cuti lagi..tido membungkam jer..aku tepon td pon, x sedar..ish3...dia kalo dh sorg2 kat umah tu..xtahu la cmne..ntah pukul bape bgn tu aku xtahu lah..tadi aku pesan suh basuh baju ank, xtahu la dia basuh ke x..Last2 ak jugak nanti buat lepas habis keje..Huhuhu






Note : Travel Putrajaya - Terengganu - Putrajaya - Kluang - Senai - Putrajaya... ( 4hari tanpa rehat )

1 comment:

NrlAidaHml said...

hehe..kelakar jugak kan Sumai cik cammy tu..Semoga ada rezeki buat suami dan lepas interview ni..Amin!!