Tabung

24 October 2013

Rasa Tenang Bila.....

Dah lama betul aku x update blog kan..blog tetiap ari je bukak, aku just BW jer..dh tu tinggal komen kat mn blog yg aku rsa ak nak komen..Hehe..Aku bukan pe, aku kekurangan idea la nak menaip ape..Kalo dh xde idea memang tahap malas dia melebih2 la ckit..Hati memang nak update, tp kekosongan idea membataskan segalanya..

Haih rasa tenang betul kan, bila kite dh lakukan tanggungjawab sebagai Umat ISLAM ni..Kalo x buat mesti hati rasa gelisah sangat..Buat itu ini serba x kena..Tp kadang2 terculas jugak..Haih, bila lah nak betul2 insaf aku ni..Aku xmo tuding jari kat sape2, ni aku kate kat diri aku sendiri..

Tapi sekali bila aku buat benda ni, memang perasaan tenang dan tenteram tu lain macam sangat..Yelah, harap2 sebelum menutup mata ni sempatlah bertaubat kan..Sebab ajal maut kite, xtahu bila..cara mati pon xtahu bila..ditambah lagi dengan dunia sekarang ni mcm2 jadi..senang2 je manusia nak amik nyawa manusia lain..Setiap kali aku bace mengenai kematian, terus terpikir, mcm mane lah aku mati nanti..Selalu berdoa agar mati dlm keadaan beriman dan juga baik..Jauhkan daripada perkara2 yg tidak baik..

Korg mesti ada bace dan tgk pasal kes pompuan kena tembak kat muka tu kan..Semalam lagi a.ipor aku dh wasap mengenai kejadian ni..siap dgn gambar wanita tu lagi..clear tanpa blur lgsg pic tu..perghh..hancur kot muka wanita tu..Semoga arwah tenang di alam sana.Sedih betul dgn Malaysia skrg ni..Dah nak jadi mcm negara2 luar..bunuh2 org mcm jadi trend plak..Menakutkan sungguh...Mcm ni ke dikatakan masih aman??? huhu..Mungkin sbb blm terkena pada keluarga sndiri tu dorg pikir masih aman walaupon tetiap ari ada yg kena bunuh...

1 comment:

NrlAidaHml said...

Tu la kan..lately ni pn ramai org2 yang aida kenal dah pergi menemui penciptaNya..rasa sedih bile ajal menjemput tapi kita tak sempat sediakan apae2 untuk anak2 dan kehidupan di alam sana..