Tabung

01 January 2014

Berkenaan Arfan

Arini aku dan suami ke klinik lagi..
Aku rasa kalo p klinik yg sama, nurse2 kat ctu boleh cam muka kami.
Mujur pegi klinik berlainan..

Dah 3,4hari sebenarnya Arfan tak sihat..
Masa aku bawak dia dtg opis Isnin lepas dia macam hampir2 demam da..
Esoknya badan dia panas, dlm suhu 37 mcm tu..
Selasa lepas aku bawak dia p klinik Homeopathy..
Sebab aku google ramai yg kata bagus untuk kanak2 yg ada batuk + Kahak ni..
Sebabnya Arfan kan dah batuk dan berkahak dh sebulan..
So pegi pagi tu nak jumpa Dr homeopathy,
Aku ingatkan ramai lagi, so aku n suami p makan dlu sebelah klinik je pon..
Dalam jam 12 thari aku pegi balik klinik tu penjaga tu cakap Dr dh kuar pegi airport..
Perghhh...berapi rasanya..Rupanya tadi dorg dh panggil nama ak, tp aku xde..
Pasrah betul rasa..Mcm rugi je pegi aritu..x berbaloi...
Tapi penjaga tu syorkan amik ubat je..Sebab ubatnya sama je seme jenis penyakit pon (Aku agak la)
Dia tanya serba ckit mslh Arfan, pastu dia bagi ubat..
Dapat la 3 botol (Botol kecik, sederhana dan besar). Ubat tu sama jenis je cuma cara mkn je ada lain ckit...

Balik umah aku terus bagi Arfan makan..
Memang nampak perubaha
Antaranya hingus kuar, masa dia berak pagi Rabu tu nampak la lendir kuar..
Tapi kahak dan batuk Arfan makin teruk
Ada yg aku google kate memang akan jadi gtu sebab ubat tu rangsang kahak la tu yg akan jadi makin teruk batuk..
Masalahnya Arfan berak sekali je...So kahak yg dia rangsang tu xleh nak kuar..
Jadinya dia xboleh nak tido lena...Asyik batuk dan xleh nak bernafas..
Dh 3 mlm aku dan dia xleh tido..Malam tadi lagi teruk..Aku memang x tdo lgsg..
Duk berjaga je sebab kepala Arfan panas je..Tugas aku duk lap kepala dia je..
Arfan pon tido x lena..Asyik menangis sbb kahak ganggu..

Aku ingat nak teruskan je ubat homeo tu, tp xboleh memandangkan Arfan x berak.
Terpaksa jugak p amik neb untuk cairkan kahak..Xsanggup aku tgk dia mcm tu lama2..
So tadi aku pegi An-Nur bangi..Pakar kanak2..Hmm...

Batuk still ada, kahak pon masih ada...Batuk dah mcm org tua.
Harapnya x serius la..Aku akan pantau pengambilan ubat dia betul2..
Aku sayang Arfan xnak jadi pape pada dia..
Tadi masa aku tinggalkan dia kat umah pengasuh, muka dia sedih + penat sgt.
Aku rasa nak amik dia balik dan balik umah,pelok kemas2..
Tapi aku xmampu,aku terpaksa masuk opis..
Sebab dh byk kali aku excuse keje..
Bos mungkin boleh paham..tapi kalo selalu mesti akan ad jugak ckp2 belakang..
Org x kan paham ape kite lalui..
Aku sedih tgk Arfan tadi..Rasa nak nangis..Tapi aku tahankan hati..
InshaAllah pengasuh dia akan layan dia dgn baik..
Arfan mesti merengek je tu :-(

Bangun2 papa bukak cenel karton..Dia suka wonderpet..tu tunggu turn nak mandi tu x pakai baju..hehe..

Pic pagi td..Terserlah muka penat dia..berbantalkan lengan papanya 

2 comments:

NrlAidaHml said...

alahaii sedihnya tgk Arfan..semoga cepat sembuh ye sayang..auntie pon tak sanggup tgk Arfan tak bermaya macam ni..hopefully cepat sembuh..Medina tak teruk sangat batuk dia..cuma demam je kuat..huhhu

Masya said...

ya allah .. sampai melepekkk badannya...