Tabung

31 March 2014

Aktiviti Sebagai Mama kepada BesdayBoy!

Aku masih belum mampu untuk lelapkan mata..skrg ni dh jam 2.30 pagi..Malam ni Arfan tido tak lena.Asyik2 sedar jer.Dia batuk mcm ada lendir...Aku pon kesian tgk dia..Batuk dia makin teruk msa kat kampung.tetibe je pg msa ssmpi kg dia batuk berlendir...Pagi tu siap muntah 2x keluar lendir...sekali muntah atas tgn atok dia, sekali lagi atas tangan aku..hehehe...

Start dari tu smpi arini dia batuk..ptg nanti ad appt..Bakal kena cucuk.Arini genap Arfan 1tahun.Alhamdulillah..dia membesar dgn sihat..Dah pndi dgr arahan sikit2..Aku dan hubby selalu borak ngn dia.Walaupon xphm, sebabnya Arfan ni suka bercakap.hehe..

Aku bru lepas urut dia ni..Baru lps nyusu jugak..nangis je dia..aku xreti da nak gaya atau pujuk dia cmne..Mujur dia nak nyusu...Berpusing habis 1 katil ni dia bergolek..Apa yg x kena pon aku xtahu lah...Mujur esok ak mmg dh apply cuti..kononnya sbb nak bwk pegi klinik,lg pon esok besday dia..saje lah nk bwk jln2.hihi..hubby pon amik cuti khas untuk dia jgk..kiki.....

Dia tahu arini ari special dia sbb tu buat pangai mlm2 ni...haha ( pndi je aku kan)...takpelah, biasalah tu..takkan nak ok je hari2 kan..Bukan sll pon dia buat pangai gni..biasa kalu ak berjln siang mmg dia mcm nilah..budak dh pndi jln..kaki dia dh reti rsa penat..ginilah kan..mana2 budak pon sm je aku rasa sbb dulu anak buah ak mcm ni gak klo penat mmg suka ngamuk..

Batuk lagi....kesiannya..Aku ni smbil update, tgn sblh smbil tepuk2 Arfan...kalo xtepuk takut sedar plak...Agak2 ak blh tido tak mlm ni yer..Mata pon mcm buntang je ni..Alamak cnfrm mata panda lah ak esok..nanti siang anak dh bgn, mn ad msa nak tdo da..hehe..Inilah rutin bila menjadi mak2...masa tdo dan rehat dh tolak tepi..kikiki....

Patutnya aku nak tgk movie dgn hubby td kat depan. Hubby dh donlod tp aku xpasti cete ape...baru nak landing2 arfan dh manggil...dh siap2 dodoi, keluar balik pegi dpn..xlama bru nk fefeling tgk cete, arfan bunyi lagi..last2 mls da aku keluar..hubby layan sorg2 lh tu skrg..hehe..xpelah..dia mmg sll tdo lwt..klo ari kje pon time2 gni biasa je bg dia xtdo...org laki kn..klo dh minat sesuatu sggup je abai waktu tdo..

Mcm mn ak nk lelapkan mata ni ye..adesss..mcm xmo tdo je ni.. si kecik asyik batuk je...arghhh...sgt2 kesian...mmg xselesa..ak yg dgr pon rsa x selesa,apetah lg dia..nk ckp xreti sb tu merengek je :( ....skrg dah jam 3pagi...


3 comments:

PetakBunga said...

cepat baik ye..
risau anak sakit

Sheila Salim said...

Assalamualaikum kak, semoga Arfan cepat sembuh ya. singgah menabung ford sini~~~

Cik Nurul Pinky said...

sALAM

Kesiannya baby.. kita yang dewasa ni pun kalau batuk pun sakit apatah lagi baby kan.. hope cepat sembuh