Tabung

06 July 2014

Hari Pertama Puasa

Dah berbuka kan semua? Alhamdulillah arini dh 8Ramadhan..Dan baru arini aku rajin nak update..Hehe..

Dan arini jgk baru aku nk cete kisah msa hari puasa pertama.hehe..gila slow aku kan..dh semggu pose baru nk update..xpelah..Sbnrnya ni pon sbb td duk tgk gmbr..drp gmbr tu xde sape yg tgk..bek aku tepek kt cni..blh jgk buat kenangan kendian hari..

Sabtu lps kakak aku dari Tganu dtg.Hantar anak dia yg belaja kat PPUM..so alang2 dh dtg tu memang aku ajak dorg dtg umah sb dh lama xjmpe..Nak ajak 1st puasa sekali..Ada jgk geng awal2 puasa kan? 

Ada 2 keluarga yg dtg..akk aku yg dumk rawang pon dtg skali..memang meriah la umh..anak2 buah lelaki saje..hehe..best la bersahut ramai pg ahad tu..berbuka pon smpi mls nak masak..Adik aku pn dtg..kalo dia ada..memang sll jadi mangsa utk jadi tukang belanja hehe..Kalo dia naik kete aku g mn2 pn aku xpyh risau sbb dia mmg akan isi myk penuh then makan minum ditanggung..jenis yg lgsg xlokek..memang blh tumpang time susah adik aku sorg ni.. Alhamdulillah..

Keputusan nak berbuka kt mn pn bkn men susah nak buat.Tak tahu nk g kedai mn.hehe..Tp mujur k.ngah ak ada amik flyers msa keluar pegi beli brg dapur ari Sabtu tu...Ada jgk gunanya..hehe..Last2 decide call je kdi tu reserved meja siap terus order.. Dlm 6.30ptg ktorg gerak dri umh..

tuan tanah interprem jap.bkn sll kan..ahaks


Masa sampai tu xramai sgt kt kedai..Hari pertama masing2 rjn masak kot..nanti dh nak akhir2 baru penuh semua kedai..hehe.. biasa mmg mcm tu kan..Ktorg pegi kat Coffee Village tu je dekat Desa Pinggiran. ramai kot yg tahu kedai dia..

ni lah anak buah ak yg belaja kt PPUM..Anak buah lbh bsr dri makcik hehe..muka ad sm x? hekhek

incik hubby dgn adik kpd yg belaja PPUM tu..

ktorg amik yg set punya 4org makan.order 2set..berbaloi jgk lah dgn harga dia..RM75 utk 1 set..

ada puyuh, kerabu mangga,ikan siakap masak pedas dan masak 3 rasa, telo dadar, air buah 2jug ,nasi 3 bekas tu,

ni a.ngah punya.nasi goreng cina..xnak sayut..xnak pedas..so gnilah rupa dia.hehe

interprem lg 2 org ni..bersedia nak berbuka.hehe

meja kami paling pnjg. hehe..kecoh je tau..bestnye memori ni..

Lepas masing2 dh melantak kenyang tu ktorg bergerak pegi PPUM plak.hntr anak buah (Along) masuk kolej..Cuti semester dh hbs..dh jadi senior pon dia.hehe.Dh bsr pnjg anak2 buah aku..adoii..msa kjpny berlalu..

Lepas dh hntr Along baru ktorg blk umh..Dlm kol 12mlm gak smpi umah.Masing2 dh ngantuk.adik aku tdo kt umah aku..Singgah pam minyak..dia lg tlg isi myk..dh naik malu rasa.huhu..

Smpi umah trs masuk bilik..tidokan sikecik ngn aku sekali mmg terus lena.haha..

3 comments:

QasehnyaRania said...

meriahnya. syiokkan berkumpul reramai.bila time berbuka :)

umah saya tak.ada air ni.hukhuk.
bertabah aje la di bulan puasa gini.
selamat berpuasa :)

Cik Asma BLuppy said...

meriah betol ye..

drshikinzainal @ ekin said...

Comel nye Mama SA. Mesti muda lagi dari saya. Hehe..