Tabung

17 October 2014

Bila anak ikut datang pejabat

Memang huru hara weh opis aku si Arfan ni ada..bising sgt mulut dia..dh la suka menjerit / tepik...suara tu kalo halus xpe..ni serak2 basah kuat plak tu..aku pon pening dgr..Aku xtahu la ape perasaan bos aku td.. mesti dia hangin je kan..Yelah nk mtk ak buat keje pn dia mcm susah abb pk anak aku..td dia panggil ak konon nak mtk ak taipkan memo utk dia, tp tup2 dia kata xpyh la kesian plak kat aku..kang Arfan nangis..Alamak, buat ak serba salah jer..dia suh org lain...aku tkt kang org ckp ak mengada ...

Meja ak memang Arfan konker.kalo aku xbg dia naik atas meja, dia menangis, menjerit2 nak naik...nak panjat atas kusi yg aku duduk..dh tu xke bingit tinge ak kalo xbg dia naik.bila dh bg naik..memang dia buat opis tu mcm aku yg punya..dia main tepon, dia main mouse..main tekan2 butang kat pc..ikut suka hati dia..lps tu tekan2 telepon..pndi pulak tu pegang gagang buat2 cakap..cakap banyak plak tu..Kalo aku suh ckp dkt henpon,cakap dgn ma aku xde plak dia nk ckp banyak mcm tu geram sungguh tgk mlt dia..rsa nak gigit2 je..hahaha.

Aku suh tido pon xnak..dlm kol 11 lbh dia tdo skali je.tu pn sekejap jer..tdo dlm stroller kan,mana nak selesa..sedang elok time rehat tu dia bangun, kwn ajk p alamanda, so ak bwk la Arfan tolak pakai stroller tu..tak nak aku biar dia bjalan...ntah kol bpe nak smpi nt kang dh la tgh2 pns..Budak2 opis aku seme pakat duk pelik tgk anak aku senyap je dlm stroller..sebab anak2 dorg memang xsuka duk dlm tu..bukan budak opis je sebenarnya. tp kwsn umh aku pn sm..Yelah Tuhan bg mudah kat aku dgn cara ni..DIA tahu aku sorg2 je uruskan anak..kalo anak xnak duk dlm stroller susah jgk aku tau..xkan nk berdukung je..Dh la laki xblh gilir2 dukung.Nampak x hikmahnya kat situ..hehehe..takpe ada bahagian masing2 kan? hehehe...

Arfan tu ralit sgt duk main atas meja aku smpi minum susu pn dia taknak.dahsyat betul lah...ak offer susu dia mcm buat x endah jer..tp bila time balik, masuk je kete pandai plak buat2 lentok kepala menguap banyak2 kali..belum ape2 dh lena...geram sungguh..time nk drive tu lah dia sll nk menyusu...Dan penangan penat sgt, smpi skrg dia tdo lg..tapi bangun dh 3x tersedar bg susu tdo balik...penat bdn ak weh...sekali mengiring xnak lepas2 plak...arghhh. .update smbil mengiring ni. kihkih..bila ditarik ****** dia pn menarik juga...xleh nk lepaskan diri..huhu...menunggu jelh dia lps sndiri..adoiii doiii...

Nah..belanja gambar Arfan kat opis tadi..hehe..tengok lah gaya budak kecik dtg opis..mcm dia plak yg bekerja...





14 comments:

Unknown said...

Alahaiii geram nye ng arfan ni kak mila... syok nye bleh bawak anak g opis...

Safirul Amar Bin Hj. Azmi said...

Hehe..comel..anak kamu

Unknown said...

comel ^^

watieKB said...

tak jadi keje la kalau bawak anak.hehe

Sally Samsaiman said...

Hehehe...biasa la...kalau dah anak kecik kan..mmg macam-macam kerenah...

Unknown said...

best nya kan kalau hari2 boleh bawak anak ke opis..tak yah pening2 kepala sebab dia ada depan mata.heheh..

Unknown said...

sabo jela dengan si arfan ni. hehe. takpe la kak. baru nak explore kerja pejabat namanya :)

Unknown said...

comel dia kak. blh hilangkan rasa mengantuk tgk kerenah dia.

Jemput rakan blogger join segmen mudah ni: Klik: 4 POWER BANK UTK DI MENANGI !!!
Menyediakan hadiah: 4 unit Power Bank 10,000mAh
Jemput join kalau free :)

Shalimar Yusof said...

hiihihi..kite pon pernah bwk zaryth pegi opis..terpaksa...boss msti xkacau...segan plk zaryth duk lari2...tp nk wt cmne..budok

nuyui a.k.a miss YUI said...

sekali sekala dia ikut mak nya..hihi

Khudri halim said...

Cer bgi dia tolong kemas fail....hehehe. Dia koyak x nnti..hehe

drshikinzainal @ ekin said...

Harus pening bos tu.
Mana2 budak kecik pun memang slalunye perangai camtu.
Anak saya pun sama.
Pesan punya pesan.. Tapi bila dah kluar pintu rumah, lebih havoc fdari masa dok dlm rmh.

arysha_fayyadh said...

Assalam sis,
alololoo..nomeinya arfan he3

NrlAidaHml said...

Alahaii..Arfan pon nak datang buat kerja jugak tu..memang kelam kabut kalau akak bawak Medina datang opis ni kot..bukan reti duduk diam pon..hihihi..