Tabung

22 October 2014

Hari ke dua Arfan

Hari ke dua Arfan kat umah pengasuh sementara...Dia mengamuk xnak duduk plak...AKu smpi masuk lewat sikit opis sebab duk pujuk dia, tp x makan saman jugak...Aku suh dia main2 pn dia xnak..Maybe dh amik pengajaran masa ak tgl hari pertama..Tengah dia ralit main aku main tgl je..so dia masih ingat agaknya sebab tu xnak lari jauh dari aku...Asyik duduk atas riba je...Aku suh main ball pn dia xnak...Aku dh pening da...

Tadi dia pukul tangan anak pengasuh...sebab anak pengasuh pegang beg galas dia..Aku dh risau da..dh la depan2 pengasuh..Pukul bukan kuat pn...sebab aku sempat halang..Tapi tu lah..Kita xtahu hati org cmne kan?? Aku cuma berhati2...Sape suka anak kena pukul kan, walaupon dgn budak2....

Aku xtahu la cmne Arfan skrg ni..Masih menangis lagi ke atau dah berenti..Aku dh sms pengasuh tapi dia x reply lg..Mungkin bz layan budak2 la tu...Rupanya dia ada jaga baby..Masa ari pertama baby tu takde lagi..arini bru aku nampak ada baby..Hehehe...Pengasuh pn x sihat sgt, mcm kaki dia senget sebelah...Aku nak suh dia dukung Arfan pn x sampai ati..Biasa kalo pengasuh lama, kalo Arfan xnak duduk, dia akan ambik then dukung pujuk2...Yg ni cmne nak dukung..Aduhai...Kesian Arfan...Mama terpaksa...Tadi aku nyaris2 mcm nak bwk dia dtg opis..Aku serius x smpi ati..Smpikan ngan aku sekali nak nangis tgk dia...

Kenapa Arfan xsuka duduk ctu?? Tp anak aku ni memang la...dgn family ak pn dia xnak...BAhkan kdg2 dgn papa dia pn blh dia nangis kalo aku xde...Manja sgt nii....mcm mane aku nk ajar dia ye..Dia memang peramah tapi kalo ada aku lah..kalo aku xde meraung2 plak...Aduhai anak...Kenapa mcm tu..Aku berdoa sangat2 dia x meraung2 lagi dh..cnfirm pengasuh biar je dia mcm tu je..Yelah kalo dh ngamuk2 kan kalo x makan pujuk, sapa nak tahan...Mama dia je yg tahan..ekekeke...

Sabar jelah..
Ptg nanti mama cepat2 amik Arfan tau..Arfan tido dulu ye..Jangan ngamuk2..nanti org mrh.

Rindu arfan masa baby...gomol2 dia..sebab bambam..skrg dh kurus.hehe

14 comments:

norhasnizakhalid said...

insyallah takde apa-apa tu, budak-budak biasalah..

Unknown said...

Alahai Arfan
Bertabahla Mila sementara Arfan nak serasi dengan pengasuh kan

Farah Waheda Wahid said...

semoga arfan baik baik saja...

Luqman Zakaria said...

amboi...lena tidoq.

Zai Zamree said...

susahkn pk klau xda pengasuh pstu anak plak xmo kt dia...haihhhhh...

Alhamdulillah...2nd pengasuh Aqil haritu ok.Aqil suka

Safirul Amar Bin Hj. Azmi said...

bawa bersabar..

Cik Fafa said...

dia tak biasa lagi kot.

KakSuey said...

perasaan ibu, bimbang anak x selesa la..macam2..sy pun..inshaAllah takde ape2 tu

Ayu said...

Alahai kesiannya...faham sgt feeling tu..tetiba teremosi sekali..sob..sob..sob...

Unknown said...

Ooo nak ke mama dia saje la ni... heheh ade stgh budak mmg cmtu.. nk kasih syg lebih kan kak milaa...

Khudri halim said...

arfan dah berapa bulan?
sebelum nie hantar kat mana.. baru hantar kat pengasuh ker?

Tunsha Ayunie said...

geram sangat tengok arfan ni... muka dia nakal tapi comeyyyyy sangat !

Unknown said...

alahai arfan, moga boleh terima dengan suasana baru.

Masya said...

ni pesen anak sy kecik² argghh streesss dibuatnya .. tp percaya tak skrg.. nak tdo jer cari ibu.. dah besar ni lg geng dgn ayah.. nak pg berjln pun x dah berkisah sgt ikut pak cik dia atau mak cik dia.. dah ok hihihihi .. hikmah agaknya dulu kecik2 meragam .. takut dgn org.