Tabung

15 December 2014

Perkembangan Arfan

Alhamdulillah masih diberi nyawa untuk meneruskan kehidupan pada hari ini...

Dh beberapa hari aku x buat update apa2 kan..Ni bukan kes aku sibuk ke apa..tp sebab aku malas... Bila dh jari jemari dan idea x dtg secara bergolek2, sebab tu kemalasan semakin menebal di dalam diri.. hehe...Takpe, xde sapa pon rindukan penulisan aku kan? Ekeke...

Tak ada apa pon nak aku ungkapkan pada hari ni..Cuma bebelan biasa je untuk tatapan aku kendian hari.. Sebenarnya aku cuba nak cete 1 mimpi ngeri yg aku alami masa ujung minggu lepas..Tapi aku dh ingat2 lupa plak kejadian2 yg menimpa aku tu...Arghh..AKu ingatkan hidup aku bakal berakhir dgn tragis dah..Mujur lah hanya mimpi..Mimpi di petang hari, memang syaitan btullah kan.. Elok je aku sedar, tengok Arfan lena betul tido..Lama plak tu dia tido..Mentang2 hujan kan..Hehe..

Arfan skrg ni kan, sejak dh xde menetek ni...Dia suka sangat tido pelok2 aku..Kalo sblm ni, jangan harap lah ko nak dapat pelukan dari dia..Kalo aku peluk, memang dia tepis2 je..Geram tau..Tapi sekarang, tidak lagi..Hahahaha..Dia plak yg volunteer dtg pelok aku..Kalo x pelok, mcm xblh nak tido plak dia...Mungkin dia rindu nak menetek kan..So dgn peluk mcm tu, dia anggap mcm tgh menetek..Kesian pon ada..Tapi aku sukaaaaaa...sebab leh peluk2..ekekeke...

Macam smlm kan, ak tengok dia mcm dh nak tido..Mata mcm nak stim gtu je kan..So aku tanya la nak susu tak? Dia cepat2 jwb nak, smbil gelak2 lagi..Sekali bila aku tunjuk botol susu, terus jawab tak nak ..Hahahaha..Adoi..lucu sgt tau bila tgk reaksi dia tu...Memang susah jugak la nak suh dia minum susu..Kadang tu dia sanggup tido tanpa minum susu sebab  taknak susu botol tu..Kadang tu dia ok je, aku bg terus minum smpi habis..Kadang tu, dia minum 2,3 titik. ok memang dua tida titik pon bukan aku menipu..Dia mcm rasa2 je gtu...terus dia tutup botol susu..Siap cakap, dah..dah..Ape benda dah nya, kdg tu aku mrh...Yelah baru masuk mulut dh cakap 'dah'..pdhl langsung tak minum lagi..Banyak drama btl anak aku ni...Lepas tu terus je guling2 dan lena..Aku ni kesiankan dia.. Yelah takut dia dahaga ke apa kan...


Dan skrg ni kalo dia terjaga dari tido mlm2 tu, kalo mood ok dia akan trs minum susu yg aku buat..kdg tu smpi ke pagi dia x minum..Bangun pg just utk nangis, lepas tu lena mcm tu je balik...Adoii..Tak tahu la cmne nak bg dia serasi btl2 dgn susu botol...Aku ada jugak niat nak bg dia minum tamar coca je..Tapi blh plak time aku nak, time tu lah stok xde..geram tau...Kalo dia minum tamar tu je, xpyh dh aku susah2 beli susu utk dia lagi..Hehehe..Takpon campurkan tamar dlm susu dia pon okey jugak kan? hmm..Tunggu gaji nanti lah...

Aku ni kan, kalo tgk Arfan terasa sangat2 yg dia dh besar..sebab seme benda kalo blh dia nak buat sendiri...Tapi kan bila aku pk blk...Arfan tu umo 2tahun pn belum..Tang mana nya yg dh besar..Hehehe...Dia cepat belaja...Ada lah dlm henpon aku ni video nyanyi lagu kelate, blh plak dia duk ikut ckp lagu tu..hahaha.serius aku pestime dgr dia ikut org tu nyanyi, memang nak tergolek je suka tau..Hahaha..Adoii.lucu lah...dh pandai mengajuk org da....Ak dh xblh sebut benda yg bukan2 depan dia..Kang tak pasal2, dia mengikut plak...

Kalo dulu kan, bila ak letakkan topi atas kepala, memang dia x suka..dia  buang mcm tu je..Tapi Ari minggu aritu, papa dia pakaikan dia topi, dia suka plak..siap kejap2 letak sudu topi kat depan, kejap2 kat blkg...Adoii.cmne aku x rasa anak aku dh besar..Keletah dh mcm budak besar je kan..Lepas tu dia sibuk jugak ikut nak buat 'peace' mcm papa dia buat..Hahaha..pestime tau..sblm ni jgn harap lah..Ajak bgambar pn susah...

kalo ada yg fren dgn ak, mesti dh tgk pic ni..laki ak uplod...hehe.. cuba tgk jari Arfan..hihi...

9 comments:

Farah Waheda Wahid said...

Mungkin dia ingat nak bagi susu badan tu... hew hew hew...

Safirul Amar Bin Hj. Azmi said...

alololo comelnye arfan..dan pandai mengajuk..hehe..nak membesar tu...dah pandai....hehe

Siti Sharini said...

alhmdulillah semakin besar semakin banyak keletahnya..semoga membesar jadi anak yg soleh yer arfan=)

Sally Samsaiman said...

alahaiii...kesian haaa...tapi kena jugak biasakan dia supaya tak minum susu badan dah kan

Najib Ariyan Ali Basha said...

cutenya... kekecik dah pandai bergaya.. kena asah bakat tu leh jadi model sok besar...

drshikinzainal @ ekin said...

Nanti saya singgah BW tau, mila.
Banyak sangat hutang ngan sumeorang ni xD.

Zai Zamree said...

dh besar...dh jd abg2 dh ni.
bl nk bg adik #EH....hihihi

drshikinzainal @ ekin said...

Samalah, Mila.
Salah 1 sebab saya blogging sekarang pun sebab nak jadikan journal of my life. Boleh bagi anak-anak baca juga nanti.

Anak IbuAyah said...

hehe comel Arfan pakai topi.

Kak, semua org makin membesar, kekeke