Tabung

11 January 2015

Arfan dan Stroller SC300

Akhirnya aku berjaya jugak dapatkan stroller yg mcm aku nak tu...Semalam selepas anto kete kat kwn aku, aku p makan2 dulu isi perut time lunch...konon nak p cari kat Jusco lah..Tapi nak g Jusco x tahu jalan..Hahaha..Tepon pakcik suami, tp dia syor pegi Jusco Balakong..Alamak, jauh bebenor nak kena g tu..Malas la plak...


Tengah2 duk bincang tu, tetiba laki aku suggest p usha kat Manjaku Bangi...So kami decide g sana je dulu..AKu pon terlupa yg kat ctu ada kedai bayi..hehe...Kalo x, xde aku pening2 pk nak g Jusco tu..
Selesai je makan, terus menuju ke Manjaku..Perasaan teruja sangat nak belikan kereta baru untuk anak kesayangan dan soleh tu hehe..Dah seminggu lebih kot aku x pakaikan dia stroller.. Agak mencabar lah wei kalo x pakai stroller ni...Susah aku nak handle dia petang2..Kalo x beli brg xpe, aku blh dukung..Ni kalo beli brg, aduhai...Nak kena kejor dia lagi..Nak tgk2 dia berjalan lagi..Kang kete lalu, kn payah plak..


Sebab tu aku terpaksa jugak belikan dia kereta baru walaupon ramai yg cakap, anak aku dh besar.. Takpelh, org lain suami dorg blh gilir2 dukung..Kalo aku ni, memang aku sorg2 je kalo apa2 pon.. ( BACA : aku bukan mengeluh sbb laki aku bertongkat ye, aku cuma gtau situasi je)  Kalo dia tidur lagi susah...So jalan terbaik kena cari stroller yg masih dalam bajet hehehe...


Mujur masa pegi tu terus mata aku tertumpu kat 1 stroller ni...Memang ciri2 yg aku nak ada pada dia..Memang x cakap banyak lah..Terus aku panggil salesman tu tanya ada stok ke tak..Yg display tu kaler biru, aku nak kaler merah...Tp dia kata merah takde, so aku pasrah jelah kaler biru pon..Tapi bila bawak keluar dari stor, tgk2 kaler merah..hehehe..Berbunga2 riang lah aku..smart sangat kaler merah ni....Kalo nk tahu stroller ni lah yg aku aim kat Jusco Equine aritu, tp kat situ takde stok..Memang sedih...Tp Alhamdulillah kat Manjaku ada stok plak..Syukur tak terhingga aku rasa tau..Hehehe..Dh la under budget, seme ciri2 aku nak pon dia ada...Fuuuuhhh...Alhamdulillah..Alhamdulillah...


Arfan pn aku tgk dia ok je duduk dalam tu...Rileks je..hehe..dengan kaki terjuntai..ekeke...Siap ada net kelambu lagi tau stroller tu..serius memang puas hati lah...Dah la penutup dia tu hampir2 90% tutup seluruh badan so kalo nak beli untuk baby kecik2 tu sesuai sangat lah..cuma kena beli pelapik la sbb dia punya tu nipis sikit...hehe...


Sweet Cherry SC300 

Amboiii bukan main senyum meleret dia..selesa sangat lah tu..hehe..smart kan kaler merah??? merah menyala..Kaler feveret aku ni gak ni..

Mama pon sibuk jugak nak interprem..Hehehe...Muka tu dh la porong jer..Abaikan jelah..Biasa lah ni time blk lepas dh hempas pulas duk buka stroller..Kata stroller baru, so masih xtahu cara yg betul....Ada cete lucu masa buka stroller ni..Hahaha..Serius rasa sengal je bila ingat balik..kihkih...


Hensemnya anak Mama duk dlm kete baru tu..hehehe...Matik lah puji anak sendiri hahaha

4 comments:

Farah Waheda Wahid said...

Mudah kalau dah ada kereta sorong ni...

safurara said...

nak eh dia duk dlm stroller, kalau princess, jgn harap lah.stress mak!

Kakcik Seroja said...

Dah ada kereta, senanglah nak bawa jalan-jalan... :)

Masya said...

TU DIA MERAH BAKK HANG MENYALA² ... ADA STROLLER MMG SENANGKAN.. X PENAT NAK BERDUKUNG.