Tabung

26 May 2015

2nd Pregnancy : Carta Mengidam

Siap buat entry pasal keinginan makanan aku sepanjang mengandung kali ke dua ni..Hahaha.. 
Saje nak buat kenangan...Masa anak 1st dulu x terpikir plak nak buat mcm ni..Nanti boleh buat sebagai rujukan next2..Haha..Amboii..mcm banyak kali benor je aku nak beranak kan? hehe...

Ni list saje suka2 je ni...Aku rasa aku xbanyak mengidam pon..Takde yg pelik2..Aku rasa macam sama jugak dengan Arfan dulu..Benda aku nak makan pn benda sm jugak...So, sebab tu aku rasa kali ni pon tetap sama gak gender nye hehe...

DURIAN : Aku dah dapat dah minggu lepas..Selepas hampir 2bulan aku duk tunggu nak makan.. Sebab nak beli dengan kulit mahal sangat, so konon nak tunggu la time musim..Adik ipar kata masa raya nanti baru musim durian...Konon gigih sgt lah kan nak menunggu sampai raya tu..Hahaha.. Sekali dh x leh tahan, mujur la kat pasar tani ada jual yg jenis dh pack..So x rugi sgt beli..xpyh kira kilo...2pack rm30..Memang heaven..Aku makan sorg2 jer..Ada 10 ulas untuk 2 pack tu..Berbaloi gak la rasanya...Mcm murah la plakkan?? Daripada beli yg ada kulit tu..Anak aku ikut jejak Papa dia..Tak suka durian..Hampeh betul..Dia kalo benda lembik2, dia memang xsuka..Macam penggeli pon ada.Haha

DURIAN CREPE : Pon aku dh dapat minggu lepas.Hari yang sama aku beli durian..Hampeh tau DC ni...Masa aku dh beli durian betul, baru lah ko datang menjelma...Ni pon budak opis aku tlg belikan sebab kebetulan masa aku nak keluar time lunch tu dia tanya aku nak ke mana. So aku jawab nak cari DC kat pasar tani presint 3 tuh..So bila dia nampak DC ni kat Alamanda, tu dia terus call aku tanya dh jumpa belum DC? Skali dia kata ada kat pejalan kaki nak otw balik opis tu..Mula2 aku mcm xnak lah..tp dh kwn call tanya, aku suh jelah dia belikan.. Tak sedap sangat sebab lebih cream..Yg aku beli 2minggu sblm tu lagi sdp sbb byk durian...

KEK : Arini (27Mei2015) aku teringin nk makan kek plak..Kebetulan ada jualan kat E2, so aku nak p lah jenguk time lunch nanti..Takpelah keluar sensorg on aku sanggup asalkan hajat aku tercapai..Skrg ni baru jam 1047pagi...Mulut aku dh byg2 tgh makan kek ni..Aduhai, lambatnya time lunch ni nak sampai..Huhuhu..Mulut dah kecah da....

MANGGA : Baru smlm aku beli kat pasar malam...Yg aku try mangga kuning, memang manis..Aku skrg ni nak tahu mmg suka benda2 manis....Masa Arfan pn suka benda manis... So aku pilih la 3biji mangga kulit kuning tu.. Bila sampai umah, aku kopek sebiji, sekali tu dapat yg tawar.. Rasa kecewa sangat..Padahal masa otw balik umah tu aku dh x sbr nak merasa kemanisan mangga tu..Nanti malam ni nak try kopek lagi yg 2biji tu..Harap hasilnya spt yg aku makan kat pasar semalam la..huhuhu.. Kalo x, terpaksa cari mangga lain lagi....uwaaaa.


Stkt ni yg ni je kot yg aku nak makan..Mungkin lepas ni, ada lagi..Nanti aku tambah lagi..Hehehe..
Meh la share ape korg rasa nak makan? Aku tahu ramai blogger tengah preggy ni..Dh la due pon hampir2 serupa je masing2 hehehe..Berjemaah la kite berpantang nanti..Update entry pasal beranak pn berjemaah nanti..wakakakaka

8 comments:

Anonymous said...

weeee.. tahniah..

sy pulak xleh makan manis2.. nanti pening kepala..

NAZLIANA SI CUTE said...

puas hati kan kita beli harum manis sekilo rm35 pejam juga mata beli teringin punya pasai hihiii..all the best

Zai Zamree said...

naseb la ngidam bnda yg senang jumpa.klau yg pelik2 jenuh.sm mcm Aqil ritu.ngidam la nk mkn durian tp apakan daya kencing manis so dpt rs ckit2 ja.kang lajak 2 3 ulas mau naik gula nti

Unknown said...

saya dulu masa anak pertama suka makan apa entah..tak de kot..tapi anak kedua suka makan ais kacang..sekali beli sampai 3,4 bungkus..simpan untuk esok2..heheheh..hari2 la makan ais kacang..

afzalsukasuki said...

ok durian 2 kali dalam carta.. mangga sekali :D yang pregnant xpe, yang payah nak carinya si suami la hahaha :D

Asha Lya said...

Entah mcm mnala rasanya mgidam ni kan..teringin juga nak mrasa

dalila said...

amboi mila..siap ade carta tu..hihi..
xpe..mkn je slagi bole..nnt time pantang mcm2 xleh mkn..

arysha_fayyadh said...

Assalam mila,
uols penggemor durian yer he3
sakan pulun buah & crepes he3