Tabung

06 September 2015

Tak tahu nak letak tajuk apa. Borak kosong saje

Assalamualaikum...Selamat pagi..
7 September 2015, 9.07 pagi

Arini genap 37minggu usia kandungan aku...Kalau nak kira tak larat, memang aku dh xlarat nak datang keje ni...Perut terasa sangat2 berat,,Hehe..Padahal kalau ikut scan baby takdelah berat mana.. Nak kata aku gemuk, nampak badan x naik sangat, tp berat memang naik..Hahaha..Masa 3bulan preggy berat aku 58kg, skrg ni dh jadi 75kg...Kira sendiri lah bape kg dh aku naik..Hahaha..


Arini dh start anto Arfan pegi school..Mujur dia tak nangis masa anto tadi..Still lagi dengan perangai malu2 dia tu bila nampak cikgu..Hehe..Tak paham aku, kenapa jadi pemalu sangat...Dengan sapa2 pon kalau baru jumpa, memang dia nyorok2...Adeh la..Ikut pangai sape tu yg pemalu sangat ye encik bujang? hihihi...Kalau ikutkan ciken pox kat badan dia dh beransur sembuh dah..Dan aku rasa memang dh sembuh dah kot..Dh takde naik yg baru..Kalau nak bandingkan ciken pox Arfan dgn kwn dia lagi sorg, Arfan punya ni, memang lah terlalu sedikit..Aku pn xpasti lah betul ke tak dia kena ciken pox..huhuhu...


Minggu depan last aku kerja...Aku amik cuti seminggu awal dari due..Sebab kebetulan dengan raya kan..So terpaksa la balik awal sikit...Mujur ngam2 seminggu..Kalau x, terpaksa amik cuti AL plak.. Pada asalnya nak balik sehari dua sblm Raya Korban tu, tp bila dipikirkan balik, aku risau kang jem plak, aku dh la tengah sarat...Buatnya sakit tgh jalan ke apa, tak ke naya..So last2 aku bincang dengan encik suami, dia sudi anto aku awal..So kite proceed jelah..Kiranya, dia xbalik lah time raya aji nanti..Simpan cuti time aku bersalin nanti...Tapi kan, aku berharap la sangat, aku bersalin time dia ada..Tak tahu cmne perasaan kalau nak bersalin tu dia xde kat sblh hehe.Tacing beb....


Baju encik bujang yg nak bawak blk kampung, dh separuh aku kemas letak dlm beg..Baju untuk jalan2 je dulu..baju harian belum sumbat lagi sbb tgh guna kan...Kena buat awal2, risau takut terberanak awal, nanti sape nak kemaskan...Laki aku bukan reti nak buat..hehe..Banyak jugak barang nak kena bawak balik ni...Rasa mcm xmuat je Alza aku tu..Hahaha..Anak baru nak masuk 2, dh xmuat kete ye?? Nanti nak kena buat penyusunan secara bebetul lah..Dengan bakul baby lagi, set tilam baby lagi...Sebab tu aku berharap sangat janganlah bersalin awal..Harap dpt bersalin masa dh sampai kampung..Kalau tak, memang susah la..lagi lah aku rasa xmuat kete tu..Hahaa...Cmne Arfan nak tido perjlnn jauh gtu..cmne dgn baby lagi..Takkan nak pangku sepanjang jln kan? Haih... Putrajaya - Ganu tu bukan dekat, tambah2 kalau baru beranak, mana blh nak pecut lelaju....Masa Arfan dulu dh penah merasa..Tak mau dh aku...Risau tang jahitan kat tutttttttt tu berulang kembali..hehehe


OKlah nak belanja gambar encik bujang dan papanya main lumba2..Pestime bwk encik bujang keluar ptg bawak beskal...sukanya dia bukan main...Tak reti penat hehe...Papa dia plak yg penat..






11 comments:

dalila said...

masa bace, tertny2 kt mn kg mila..oo..org ganu rupenye..jauh jgk tu..hrp2 sempat la spi kg dgn selamat..seriau rs klu dh bslin br nk balik..ngan nk jg baby lg, kite sndr lg..semoga dipermudahkan mila..take care ok..

Kak Vit said...

take care Mila.. :))

Izyan Balqis said...

IQ pun mungkin start cuti minggu depan. 18hb last day kerja....tu pun risau terberanak awal...dah ler xde pengalaman lagi macam mila...huhu~

AMIIZAA@Mieja said...

salams mila,

semoga semuanya dipermudah dan selamat melahirkan :)

Mar Mansor said...

In sha Allah, baby dalam perut tu memahami..tak sabar nak tunggu baby keluar

Fnd Rocka said...

suruh Salihin training, nanti boleh lumba Marathon

Anonymous said...

Baby tu faham... Jaga diri ye sis..

ajax85 said...

Semoga selamat semua..amin

Ibu Lala said...

Take care ye. Moga sampai dengan selamat.

Aty Fared said...

aty dulu 38 minggu dah beranak.. heheh.. biler2 jer tu.. semoga dipermudahkan yer..amin... :)

Zai Zamree said...

moga dipermudahkn...amin