Tabung

06 October 2015

BabyAlma Dah Tunjuk Belang

Baru je ak puji babyAlma dlm entry sblm ni..aku kata dia tido lama,aku byk rileks..tp skrg..huhu nan hado...aku rsa nak nangis je. siang ari mmg dia tido tp masa tdo dia dh x mcm aritu..tp lama lah sikit daripada tido time malam.. kalau malam, aduh..masa menyusu dia pejam mata..dah la menyusu tu agak lama..penat tau hehe..


Bila aku letak je atas tilam dia pn stat menggeliat2..geram je.huhu..lepas tu celik mata arghh...pastu lena skjp2 je..tak sampai sejam.. mula2 dia diam je..dh lama dia bosan mula lah dia ek..ek..nangis..nyudu2 mulut tu cari susu..padahal baru lps nyusu.. uwaaa...babyAlma..apesal dh berubah ni.. hehehe..sampai ati dera mama tau..skrg ni memalam mama rsa ngntuk sgt..lepas ni kalo time siang, bila dia tdo mama pn kne ikut tido jugak sbgi bekal utk bjaga malam. huhu...


Entry bersalin nt aku buat ye..Tp rasanya x byk sgt kot sebab sekejap sgt proses bersalin tu..kronologi tak de sgt..kikiki..


Tapi kan aku perasan, hujung2 taun ni ramai rupanya para blogger yang trm baby baru..tak sangka.hehe..kwn2 ak pn ramai yg dpt bb baru..kami berpantang bersama2. hehehe..boleh kongsi2 pengalaman dlm masa yg sama..


p/s: skrg ni jahitan aku selalu rasa gatal2 geli2 adeh menyiksa jiwa raga btl nak garu xboleh..sabar jelah.

8 comments:

Mar Mansor said...

Cik aisyah masa dalam pantang, macam tu...melalak je..tidur 5 minit dah syukur..

adianiez AIDA said...

Makna nya dia da cerdik la tu, mila :-)
Nak lebih perhatian...

Izyan Balqis said...

Tu la. Klu byk tdo siang. Mmg jwbnye byk brjaga malam. Sbgai prsiapan, mmg kne tdo jugak ble dia tdo..huhu...

Asha Lya said...

Berubah2 juga ya peel baby ni..haha kn ramai yg dpt baby baru..doakan kita ya sis kot rezeki lya lps ni aminn

mummy said...

Bila bby tido otomatik mamanye pun kena tido la ye...mila cuba bf bby sambil baring,,sbb saya perasan haseef ni kalau sy bf sambil baring lama sikit dia tido...cz kkdang dia bkn lapar pun just nak tido dalam keadaan puting kite dlm mulot dia je hihi,,,

Err knape gatal2...ada salah mkn ke yunk..cuba tukar pad sekerap yg blh,.lepas buang air mmg wajib tukar pad..Alhamdulillah x de gatal2 n luka pun cpt smbuh..

Maria Firdz said...

Hehe.. Dia uji mama dia tuh...

dalila said...

hihi..dugaan mila..ila pun darwish mula2 dl cmtu..pastu ok..dia jd ok sgt3..skang ni pulak xok blk..manjaaaa sgt..mila sabar ye..dlm pantang mmg cmtu kot..

dEdEQ dE wIshEs said...

HEHEHE . BESHKAN TGOK GELAGAT BBY