Tabung

13 April 2016

Bila Culas Bayar

Sebenarnya bukan kes besar tapi aku rasa kalau aku x luah nanti memakan diri aku sebab duk pikir2 jer..Ni pasal org upah suh aku jahit tapi tak bayar... Belum bayar.. Amik barang janji nk bg petang, then dh petang cakap esok..Bila esok tu diam membisu plak...

Kadang kita ni pikir diri kita.. Kita tak pikir masalah orang.. Tak pikir ke, kot2 org xde duit ke, x makan ke..Duit upah tu la org guna untuk belanja umah ke apa ke.. Susah tau...kita dh set dlm mind dia akan byr then tetibe tak bayar..aku ni org ada buat tempahan bukan main suka sebab pikir blh topup yg mana lopong, tp bila dh org order tapi x byr...Macam mana ak nk topup yang lopng tu? huhu


Tak kan aku nak tanya kan, dia dh tahu dia penah janji dan dia tahu brg yg dia order pon aku dh siapkan...Patut mention la pape..Jangan pk sibuk keje ko je kan..ni aku kata, pk tekak sendiri je.. Haih.. Tak sangka plak jenis culas jugak rupanya kalau bab bayaran ni..hurmm..x suka betul..



9 comments:

Safirul Amar Bin Hj. Azmi said...

Banyak orang menipu sekarang ni...tak perlu geram, dan tak perlu marah, cuma abaikan orang macam ni....jangan di layan dan jadikan pengajaran.

kalau di ingat ingat...boleh sakit jiwa

Luqman Zakaria said...

Dugaan betul kalau customer macam nih..huhu sabar jer la

Anonymous said...

Alahai sian sis..

Asha Lya said...

Ni la yg buat kita stress kan..dugaan, cukup kena sekali x maw brulng brkali2

Izyan Balqis said...

selalu dengar cerita org culas nak bayar benda yang dah tempah...dah tempah tu bayar la...grrr..geram plak IQ ni..

mila ada nak datang damansara x? heee..kot2 nk jalan ikea damansara ke hujung minggu ni XD

adianiez AIDA said...

aduhai, mila. masalah ni :(
tu pasal aida cukup malas bagi pinjam duit kat org.
skit skit tu aida halal kan aje.
bab nak minta hutang tu amat la payah :(

Mar Mansor said...

inilah masalah dalam berbisnes.. orang yang liat nak bayar ni buat mood orang nak berniaga spoil

dalila said...

siannye mila..ni la risiko bile bisnes..xsume customer ok..ade jgk yg wat taik..hurmmm...

Nadia Johari said...

alahai kesiannya milas..apa la customer buat macam ni